Kilometerplaketter

Medlemsfordele

Man skal man være medlem af Distancerytterforeningen for at kunne få en plakette.

Kilometerplaketter gives til equipager, som sammen har gennemført minimum 500 km i ikke pointgivende og pointgivende klasser. Der uddeles plaketter fra 500 km, og herefter med 250 km spring opad; 500, 750, 1000 osv. Man kan hvert år få tildelt den plakette, som ligger nærmest under det antal redne kilometer man samlet har redet. Rytteren er selv ansvarlig for at dokumentere de godkendte kilometer.

For at få kilometerplaketten kræves, at der opnås godkendte kilometer fremadrettet i ikke pointgivende eller pointgivende klasser.
Har man således en hest, der ikke længere går stævner, vil man ikke kunne få tildelt en plakette på baggrund af tidligere redne kilometer. Får man derimod godkendte kilometer i indeværende år eller fremadrettet vil tidligere gennemførte ridt tælle med.

Plaketter vil blive uddelt til de equipager, som har indsendt dokumentation for antal redne km. senest 14 dage før afholdelse af Distancerytterforeningens generalforsamling.

Dokumentation sendes til Conny Villadsen